zaterdag 27 juli 2013

LIVE...diy
Deze diy gaat over vakantie gevoelens! Heerlijk even helemaal ontspannen, de toerist uithangen, zonnen en uit de dagelijkse sleur ontsnappen. Maar wat als de Costa Del Sol dit jaar even uit blijft?! Dan is het zoeken naar creatieve oplossingen die alle vakantie gevoelens los maken. Ik heb een aantal tips die mij in ieder geval helpen om mijn eigen woonplek tot toeristisch trekpleister te verklaren.

Tip 1. Kom uit de dagelijkse sleur door het leven door je toeristische zonnebril te bekijken. Zie kansen in de onhandige primitieve handelingen. Koop makkelijk voedsel bij de supermarkt, gooi deze in de auto naast de beach tennis set en ga toeren. Verdwaal in je eigen omgeving, je kent echt niet elke straat of park! Dit zou een echte toerist ook doen. Ohja en vergeet minstens 1 handig voorwerp, dit bevordert de inventieve vakantie drift en geeft uiteindelijk ontspanning. Wij waren onze picknickdeken vergeten, dus hebben wij een stukje langer moeten rijden, totdat er een bankje ergens stond. Heerlijk onhandig en zeker niet efficiënt, maar zo vakantie-achtig! En als afsluiter, met alleen kaarslicht een spelletje doen! 

Tip 2. Wees erg geïnteresseerd in kunst en geschiedenis objecten. Vul niet in...en wees open voor nieuwe ontdekkingen. Als toerist besteed je ook aandacht aan elk uitvergroot detail die de lokale bevolking heeft neergeplant, hoe voor de handliggend het ook is. En vergeet vooral niet een foto te maken! Tourist style...klik, klik, klik!!
Tip 3. Weer of geen weer, bruin zal ik worden. Maak ruimte voor een aantal  zonne uurtjes en ga gestrekt onder het genot van een heerlijk zonnetje, drankje en goede muziek. Vergeet je niet in te smeren, de geur van zonnebrand crème geeft meteen de goede sfeer. Ga desnoods naar de zonnebank, want een gebruinde 'IK'  in de spiegel aanschouwen doet wonderen!
Tip 4. Vergeet de tijd. Leef op  intuïtie. Ik heb honger, ik eet. Ik ben moe, ik slaap. Niks hoeft, alles mag...heb lak aan alle ritmes en schema's en afspraken van het dagelijkse leven.
Tip 5. Doe iets wat je normaal niet zou doen en verbreed je horizon! Ga met je kleren aan zwemmen of doe een nachtwandeling. Koop voedsel die je niet kent en ontdek een nieuwe smaak.
Tip 6. De juiste muziek...Elke vakantie heeft een lied wat deze periode typeert. Stel daarom een vakantie muziek lijst samen die je helemaal grijs kan draaien. Ik heb een oude platenspeler gekocht met cassette recorder, mijn muziek lijst bestaat nu uit Elvis, Abba en Queen! Verder zorg ik ook dat er buitenlandse nummers tussen staan, die ik totaal niet begrijp, maar heerlijk kan meezingen! Parlesevantekiera delaaaaaa, yeahyeaaaah! ;)
Tip 7. Horen en ruiken..Erg belangrijk, zeker als je buiten zit. Je hebt nodig; de geur van chloor en het geluid van een krekel. In het minste geval kan je een emmer met chloor water naast je zetten en een krekel sound downloaden. In de luxe versie kan je een zwembad opzetten, chloor toevoegen en een krekel kopen en loslaten in de bosjes. Tadaa Zuid Frankrijk/ Italië / Kroatië is gekomen! Wil je meer Azië...ik zeg, knoflook en wierook.

Tip 8. Gun jezelf en de ander cadeautje. Op vakantie neem ik vaak een souvenier mee. Het kan een gevonden steentje zijn, een leuk jurkje of een ansichtkaart. Het moet puur meegenomen zijn voor de herinnering. Ik kon het natuurlijk weer niet laten om er een andere draai aan te geven, het is vakantie toch? En wie zegt dat de cadeautjesboom alleen in december kan?!
Tip 9. Bezoek steden in je omgeving. Laat je niet beperken door een afstand, maar stap in die auto. Op vakantie rijd je ook gemakkelijk een uurtje of meer naar een onbekende stad of dorp, dus doe dit ook lekker in je eigen omgeving! Ik heb al een paar steden bezocht in mijn vakantie, erg leuk! Hierboven een foto uit Luik a.k.a. Liège. Verder ben ik toch nog stiekem een paar daagjes naar Parijs geweest. Als wij eenmaal beginnen met rijden zijn wij niet te stoppen, een paar tolwegen en 'OEPS WIJ ZIJN IN PARIS'. Hierover zal ik een andere keer meer vertellen! Maar nu ben ik weer lekker thuis en omarm ik alle boven staande tips om de vakantie gevoelens ook vooral door te laten stromen! Ciao, Salut, Goodbye.. Devereaux 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten