vrijdag 7 juni 2013

LAUGH...
Geluk-zit-in-een-klein-hoekje nummer 39! Vakantie herinneringen! Met dit goede weer komen allerlei vakantieherinneringen weer naar boven. Situaties, mooie plaatsen (zoals het Gardameer op de foto) en gevoelens schieten door mijn gedachten. Vooral gevoelens schieten van links naar recht door mijn brein. Je bent toch een heel ander mens als je op vakantie bent. Niks moet, alles mag en puur intuïtief  leef je de vakantiedagen voort. Dan valt pas op hoe vaak afspraken en verwachtingen je dagelijks leven bepalen. Maar...minstens 1 keer in het jaar laten wij het los en hebben wij vakantie. Een aantal jaren geleden ben ik naar Indonesië gegaan. Deze vakantiegevoelens waren het sterkst, 3.5 weken in een warm land met familie. En wat heb ik daar veel ontdekt en genoten! De meest bijzondere ontdekking was dat bepaalde gedragtrekken zoals; de tijd vergeten, overal in slaap vallen en gehurkt zitten, niet alleen mij betrof maar een hele bevolking! Hier was ik niet een individu, maar een onderdeel van een ras. Ik was ineens geüpgrade van asbakkenras naar een rasechte Chiwawa. En wat was het fijn om te zien dat mijn medesoort hetzelfde deed als mij. Rust en groepsgevoel, dat beviel mij wel. Maargoed, mijn vakantie persoonlijkheid komt over een aantal weken weer uit de kast. Voor nu is het teren op herinneringen en verheugen op wat nog gaat komen! Het kleine geluk... Xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten