donderdag 9 oktober 2014

LAUGH...
Im going to be the biggest monkey of them all....Het is ochtend, daar loop ik dan heerlijk naakt rond. Dansend door de kamer, zwier ik van links naar rechts. Ik moet nog eten en pak wat fruit op de hand. Ik verzin de raarste danspasjes en val uiteindelijk wijdbeens op de grond. Nu is mijn kont nog roder. Geschrokken kijk ik om mij heen. Daar zie ik mensen achter het raam staan. Ze lachen en ze zwaaien, ik trek mij er lekker niks van aan en ga verder waar ik mee bezig ben. # MyMonkeyBusiness


Wat zou dat toch heerlijk zijn! Om 1 dagje als een aap te leven. Je nergens voor te schamen en lekker datgene doen waar je je goed bij voelt, dat lijkt mij wel wat! Mijn goede vriend heeft mij een paar maanden geleden verleid om een uitdaging aan te gaan. 'Ik daag je uit om de komende periode jezelf zo nu en dan voor schut te zetten!', zei hij. 'Hoezo dat dan?!', vroeg ik met hele grote ogen. 'Dat is goed voor je'. Verbaasd over zijn woorden ging ik naar huis. Toch heb ik de proef op de som genomen en enkele pogingen gedaan. Vaak doen mensen dingen niet, omdat ze bang zijn voor de reactie van de ander, om afgewezen te worden en...ontzettend voor schut te staan! Je begint geen uitgebreid persoonlijk praatje met de bediening van het restaurant, terwijl ze aan je tafel staan. Je doet geen auditie bij de vereniging. Je verteld niet over je echte dromen. Je zegt niet wat je denkt op je werk. Bang om dom, naïef, arrogant, raar etc. over te komen. Dit zijn voorbeelden uit mijn leven en na de gestelde uitdaging, dacht ik "SCHIJT ERAAN", ik doe het gewoon wel. 

De bediening in het restaurant keek mij raar aan en zei niks terug bij mijn poging tot toenadering. Maar bij de tweede ronde aan tafel begon zij te kletsen. Het werd zelfs zo gezellig dat Arjan later vroeg of wij vriendinnen waren. De auditie was mislukt (ik vermoede het al van te voren, maar als je een uitdaging aanneemt moet je ook een uitdaging aangaan), na een dag ego-pijn, begon het erop te lijken dat alles nog was zoals daarvoor. De mensen waar ik auditie bij deed waren nog steeds even aardig als eerst en ik was trots dat ik deze "voor schut staan' actie omarmt had. En betreft mijn dromen, deze worden soms wel, en soms niet begrepen. Sommige mensen vinden het te hoog gegrepen, andere gaan mee dromen of moedigen je aan. Het blijft lastig want, zelfs mijn kleine dromen wekken de reactie van groot ongeloof en ongemak op bij de ander. Ze kijken weg en reageren dan met een zachte en twijfelende..tjaaaaa, leuk?  Maar door mijn grote dromen te delen, weet ik nu wat ik echt wil! Dit geld ook voor mijn werk, alles wordt duidelijker. Nu is het mijn beurt om jou uit te dagen en mijn goede vriend via deze weg te bedanken. Wat een rare uitdaging, maar zo effectief. Soms weet je niet meer wat je wil, waar je naar toe werkt of denk je 'Is dit nou alles?'. Of je vind je je leven saai? Dan neem deze uitdaging aan! I'm going to be the biggest monkey of them all...jij ook? Xx Def  # YoutubeThemaSong



Geen opmerkingen:

Een reactie posten