dinsdag 9 april 2013

LOVE...kleding
Heerlijk fietsweer is het! Het zonnetje laat af en toe haar gezicht zien en ik krijg zin om naar buiten te gaan. En waar fiets ik dan naar toe?! Naar tweedehands winkeltjes! Vandaag ga ik het hebben over thrifting (Engels woord voor  winkelen op vlooienmarkt of in tweedehands zaakjes). Het leuke aan deze vorm van winkelen is: 1. Het is goedkoop en 2. Je komt vaak unieke spullen tegen! 
Tadaa!! Ik heb deze trui tweedehands gekocht voor €2,50!! Het heeft een grijs printje en wat kralen erop. Vaak als ik terugkom van zo'n zaakje heb ik zeker een zak met kleding en een zak decoratie materiaal aan mijn handen bungelen!

Hier wat handige tips als je ook wilt slagen bij het thriften!:

  • Kijk verder dan je neus lang is! Wat bedoel ik hiermee? Soms hebben spullen even een doekje nodig om weer te stralen. En bij kleding kan een extra accessoire zoals een riem of een sjaal het helemaal afmaken! Ook zet ik weleens de schaar erin, knip kraaltjes af of verf ik het. Door de prijs durf ik sneller creatief met de spullen om te gaan! En dat kan zo leuk zijn!
  • Voor kleding is er 1 regel waar ik mij aan houd. (Eigenlijk doe ik dit bij alle kleding winkels). Nooit naar de maat kijken! Soms is een truitje net iets leuker als het niet te strak zit, maar juist oversized. Zie de foto boven! En we hebben allemaal unieke lichamen..een maat is een goede leiddraad, maar hoeft niet het uitgangspunt te zijn! Niet te vergeten dat je met deze mode alle kanten op kan. Ik heb maat 34 tot 42 in mijn kast hangen, maar schenk er niet veel aandacht aan..Als het er meer leuk uitziet toch?
  • Betaal nooit de prijs die ze vragen. Vaak helpt het als je meerdere spullen koopt, om een paar euro korting te krijgen. Gewoon vragen, de verkopers zijn het gewent! Heel soms lukt het niet, maar ach, wie is er ooit dood gegaan aan een overbodige vraag :).
In een volgende LOVE..kledingpost zal ik laten zien wat ik nog meer gescoord heb! Over scoren gesproken..Deze blogster http://sipofcreativitea.blogspot.nl/2013/02/week-update.html is ook helemaal into Thriften! Ze is een paar keer mijn partner in crime geweest bij thrift avonturen! En wat zij allemaal ontdekt is zo leuk! Van haar kan ik echt nog veel leren :) xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten