woensdag 9 december 2015

LIVE...diy

Nog even en dan vieren we kerst! Ik heb een aantal ideeën over de look en feel van deze kerst die ik met jullie wil delen. Om deze kerst nog persoonlijker te maken wil ik allemaal kleine knutselwerkjes terugzien in mijn kerstboom, op mijn mooi aangeklede tafel en als kadootje. Pastel kleurtjes en veel wit is nu echt waar mijn kersthartje harder van gaat kloppen. En toeval bestaat niet, want ik ben al heel lang verliefd op stukjes pastelkleurig glas uit een oud glas-en-lood raam. Ze staan al heel wat jaartjes in onze kelder te wachten op.... deze blogpost (zo blijkt het :) ). Nu krijgen ze eindelijk de aandacht die ze verdienen! Vandaag ga ik met 2 basis materialen 3 verschillende kerst items maken.


Wat heb je nodig?:

  • Das klei (wit), verkrijgbaar bij Intertoys
  • Glas. Van oude wijnflessen of andere zaken
  • Hamer

Haal de klei uit de verpakking en rol deze tot een 1 cm dikke cilinder. Pak dan het glas en druk de klei tegen de randen aan. Ga helemaal rond. Je kunt met een satéprikker of andere keukengerei leuke versieringen aanbrengen op de randen. De klei zal eerst wat los rondom het glas zitten, maar als de klei hard wordt kan het glas er niet meer uit vallen. De klei droogt vanzelf en je hoeft het niet in de oven te doen. Ik heb het glas gebruikt uit een  oude glas en lood raam. Maar je kunt natuurlijk allerlei soorten glas gebruiken, zoals een oude vaas, schaal, wijnfles of zelfs een spiegel.
-Theelichthouder-
Zorg dat er een vlakke onderzijde is waardoor het glas op de kant kan staan. Zet ze dan gewoon bij elkaar er zet er een aantal theelichten bij. TADAA!


-Kersthangers-
Ik wilde het glas ook in kleine stukjes aan mijn boom hangen en heb toen met een hamer er op geslagen. Ben je ook bang voor rondspringende stukjes? Dan kan je het glas tussen een oude doek of krant leggen voordat je deze met hamer en geweld benadert. :) Vergeet geen oogje te maken aan het uiteinde van je hanger. 


-Bordversiering-
Op de kersttafel vind ik het altijd leuk om de namen en leuke boodschapjes te verwerken. Op het bord heb ik een gedroogd eucalyptus takje gelegd met mijn glas stuk. Je kunt hier met witte verf of witte krijtstift iets opschrijven. Ook je menu zou een leuke optie zijn. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Maar ik ga zeker iets er op schrijven, dat maakt het nog persoonlijker. En dan mogen mijn gasten dit op het einde van de avond meenemen naar huis als aandenken.

Zo heb je met 2 materialen een heel groot deel van je kerstviering aangekleed. Ik kan niet wachten om mijn boom op te tuigen. Ik hoop vandaag een boom te halen en mijn hangers erin te doen. :) Mocht je dat willen zien kan je naar mijn instagram account zoeken onder de naam We Definitely. Xx Devereaux




Geen opmerkingen:

Een reactie posten