woensdag 21 januari 2015


LIVE...diy
Je ziet steeds vaker dat het 'mode' is om je mooiste kleding en sieraden te laten zien in plaats van op te bergen in de kast. Zo heb je er veel meer plezier van en heb je geen decoratiemateriaal meer nodig voor een saaie leegstaande hoek. Dus gewoon een mooie ketting aan de muur of een kledingrek in de hoek, een schilderij of vaas is zó 2014 ;). Ik kwam op dit idee toen ik voor 80 cent bezemstelen zag liggen in de winkel. Nadat ik heel wat indianen tipi's op internet bewonderd had en steeds mijzelf bij moest brengen dat dit echt iets voor kinderen is, heb ik mijn eigen tipi-achtige versie gemaakt. Eindelijk kon ik houten stokken verzamelen en met touw een mooi bouwwerk maken! Op een, uhum, heel volwassen manier. Dit kledingrek ga ik gebruiken bij de We Definitely Shop. Want, naast dat het lekker stoer uitziet zijn ze ook lekker compact om mee te nemen. Dus ik blij, en de Shop heeft weer een mooie presentatie meubel. Ik heb zelfs enkel 1 driepoot gebruikt om kettingen te presenteren, een paar haakjes erin schroeven en klaar! Wil je ook je kettingen of kleding een kans geven om tentoongesteld te worden? 














Dit heb je nodig:

  • 7 bezemstokken, ik heb ze gehaald bij de Action
  • Zwarte verf
  • Lint, 3 meter 
  • Boormachine
  • crepe tape, voor het afplakken

Je start met het boren van gaten aan de boven en onderkant van de 6 bezemstelen. Ik heb de gaten op 15 cm geboord.


Nu kan je met crepe tape het gebied afplakken waar je een zwart vlak wilt. Ik heb gekozen om dat te doen waar het lint is, dat steekt lekker af. 


Na 20 minuten drogen kan 1 meter lint door drie bezemstelen getrokken worden. Zet de bezemstelen in een driehoek en begin met het lint de stokken met elkaar te verbinden. Zig zag met het lint door de stokken van links naar recht, boven naar beneden. Zorg wel dat je op het uiteinde genoeg lint over hebt om op het einde een knoop te maken. Nu blijven je stokken een beetje staan. Ze hebben ook een lint bij de poten onder nodig. De afmeting van het lint bepaal je door de poten zover als je wil uit elkaar te zetten.   Na de driepoot 2 keer gemaakt te hebben is je missie bijna volbracht. Je moet de poten goed spreiden, zodat het lint aan de onderkant op spanning staat. Schuif dan de 7de bezemsteel tussen de driepoten....Je hebt het gedaan! Je eigen gemaakte kledingrek. Grijp je mooiste kledingstuk of ketting en bewonder! :) Xx Devereaux


Ps!: Deze mooie ketting is nieuw in de collectie van de We Definitely Shop. Hij is echt geweldig, toen ik deze ketting zag wilde ik hem hebben (of haar hebben ;) ). En nu is deze kralen ketting ook verkrijgbaar in de Shop in meerdere kleuren, ik ben helemaal happy! De ontwerpen van  Lotte van 'Ik en mijn thuis' zijn echt de bom!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten