vrijdag 4 juli 2014

LIVE...diy
 Doei! Geniet ervan, fijne vakantie! Ohja, en pas op goed op jezelf! Dit heb ik de afgelopen week mogen zeggen tegen mijn broer(tje), zus(je) en schoonbroer. Mijn zus en schoonbroer zitten nu in het vliegtuig naar China, zo leuk! En mijn broer gaat binnenkort met mijn ouders naar Griekenland. Ik krijg al honger bij het uittypen van ' Griekenland' :). Ik wilde wat aan hun meegeven, maar het moest vooral klein en heel bruikbaar zijn...

Bij deze DIY heb ik een iconen boekje gemaakt. Het lijkt mij ontzettend handig. Want hebben we niet allemaal al een keer meegemaakt dat je in de brandende zon staat. Zo rood als een kreeft. En dan voor een slecht engels sprekende/begrijpende inwoner van je vakantieland herhaaldelijk wijst naar de zon, dan naar je huid en dan vervolgens je schouders ophaalt en om je heen kijkt. De inwoner kijkt je met een lege blik aan en loopt dan vervolgens verder. Het is toch logisch dat je ergens zonnebrandcrème wilt kopen? Toch niet, helaas...En na drie pogingen, spreekt eindelijk iemand engels! Maar door alle uitbeeld perikelen weet je niet meer wat zonnebrandcrème is op z'n engels. Jammer, gemiste kans, en je kunt naar huis met een flinke zonnesteek :p.

Dus...daarom dit boekje. Heb je iets nodig, internet, zonnebrandcrème of een pandabeer? Dan laat je het in één handomdraai zien aan je potentiële wegwijzer!

Wat heb je nodig:


  • Printer
  • Kalk papier
  • Iets dikker beige papier
  • Washi tape
  • Naald en draad
  • Schaar of mesje 
  • Iconen en foto's op een A4 blad. Ik heb mijn versie onderaan staan, die kan je ook gebruiken!

Je kan ook de iconen dubbel uitprinten en een memorie reisspel maken. Erg leuk voor je kids op vakantie! Ze kunnen zich dan een stuk duidelijker uitdrukken tegenover de vakantie vriendjes en vriendinnetjes!






 Snijd of knip alle kaartjes en leg ze op de goede volgorde. Ik heb een foto steeds afgewisseld met een icoon. De foto's zijn er voor de 'ah wat mooi' en de iconen voor het functionele ;). Vervolgens heb ik elke foto en icoon aan elkaar geplakt met washi tape. 

Maak er een stapeltje van op de juiste volgorde. Dan kan je beginnen met naald en draad. Je begint bij het eerste blad. Je wikkelt de draad op verticale wijze om het boekje en maakt een knoop, dan wikkel je direct door naar bladzijde 2,3,4, enz. Zorg dat er weinig speling zit in het draadje voor de stevigheid. 

  Als je alle bladzijden hebt omwikkeld sluit je af met een knoop weer terug bij de eerste bladzijde. Ga nu naar de rug van je boekje. Pas op, goed vasthouden, het boekje valt nog uit elkaar als een slinger! Dan rijg je alle touwtjes op de rug aan elkaar vast. En klaar ben je! Je hebt nu je eigen iconen boekje gemaakt! Succes en heel veel plezier met deze DIY, ik heb mij in ieder geval vermaakt! Xx Devereaux






1 opmerking: