dinsdag 29 oktober 2013

LIVE...diy


Daar zijn we weer met een DIY voor het opruimen van accessoires deel 2! Vorige keer waren het sjaals...en knuffels. En nu...(tromgeroffel)...sieraden, hoeden en foto's!  Elke vrouw snapt wat ik bedoel met een frustrerende klus, als ik het heb over het ontknopen van kettingen en het bij elkaar zoeken van oorbellen. Potjes, manden, kistjes...ik heb alles wel geprobeerd om structuur aan te brengen bij deze verzameling. Maar nu ben ik sinds een paar jaar helemaal tevreden met deze oplossing. Een metalen raster van de bouwmarkt! En om even een 'telsell' quote er in te gooien: 'Ook iets beters te doen dan elke dag je kettingen ontwarren en je oorbellen uitzoeken? Ga dan aan de slag! En maak vandaag nog je eigen accessoire rek!'.  
Wat heb je nodig?:


  • Een metalen rooster. Deze zijn in verschillende maten en uitvoeringen te krijgen bij de bouwmarkt.
  • Leuke bakjes. Ik heb een metalen bloembak en een vogelhuisje gekocht bij de Hema.  
  • Spuitbus zwarte verf. Ik heb mat zwart gebruikt van de Action.
  • Haakjes voor gordijnen of keukengerei. Bij de Hema te halen.

 Verf alles zwarter dan zwart. Je kunt natuurlijk ook een ander kleurtje kiezen. Ik heb voor zwart gekozen, omdat mijn sieraden al genoeg kleur hebben ;). Hang de haakjes op voor je hoedjes, kettingen en meest gebruikte armbanden. Hang vervolgens een bak op voor de minder vaak gebruikte accessoires. Werk in  grote (denkbeeldige) vakverdelingen om zo alles in balans op te hangen. Eindig met wat leuke foto's voor de aankleding...en wordt nu helemaal blij :). Je kunt nu in je eigen huis winkeltje spelen, want waarschijnlijk herontdek je nu een paar vergeten sieraden. 




Ben je geen sieraden freek, maar wel een verzamelaar? Dan kan je deze DIY ook gebruiken voor het opruimen van je hoedencollectie of maak een mooie foto collage. Hmz..In de keuken zou dit ook leuk werken als hangsysteem voor alle soeplepels, gardes enz! Kortom..multifunctioneel!

Opgeruimd staat netjes...Xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten