donderdag 3 april 2014


LIVE…diy


























           



Help mijn man heeft een hobby!….. Grapje! Natuurlijk niet! Dit was de lekkerste hamburger ooit!
Ontzettend trots en smaakvol heb ik deze hamburger laten verdwijnen in mijn spijsvertering. Sexy was het helaas niet, want dit broodje was zeker 15 cm hoog, en ik wilde het persé met mijn handen eten…#fastfoodregels. Maar vervelend was het zeker niet! De methode was mijn haren naar achter binden, mijn mouwen opstropen en dan AANVALLEN! Als een tasmanian devil ging ik dit culinair hoogstandje te lijf en met een glimlach/saus van oor tot oor eindigde dit avontuurtje. Ook zin om deze heerlijke maaltijd te eten? Zo maak je het!

Wat heb je nodig?:


  • ei
  • paneermeel
  • ui
  • tabasco
  • ketjap
  • tomatenketchup
  • halfom gehakt 500 gram
  • bacon / spek
  • cheddar cheese
  • tomaat
  • sla
  • augurk
  • broodje


Meng 1 ei, een gesnipperd uitje, samen met het gehakt en 3 eetlepels paneermeel door elkaar. Voeg dan een paar druppels tabasco, een eetlepel ketjap en tomatenketchup toe en een snufje zout en peper. We hebben het halfom gehakt gehaald bij de slager, deze was al gekruid dus het toevoegen van peper en zout heeft mijn kok overgeslagen. Waarom is hij naar een slager gegaan? Punt 1; hij kijkt naar het tv programma 'Keuringsdienst van waren'. Punt 2; hij kijkt naar het 'Nieuws'. De smaak van het vlees was wel anders, dus dit experiment vond ik achteraf wel geslaagd! Na alles door elkaar te hebben geroerd, draai je gehaktballen. Deze sla je vervolgens plat. Bak de hamburger 3 min per kant in boter. Het spek leg je ernaast in de pan en bakt deze lekker krokant. Dan is het stapelen geblazen met de gesneden groenten, vlees en brood! Je kunt er een prikker indoen als je 'foodtower' niet wilt blijven staan. Smakelijk eten! Xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten