woensdag 9 maart 2016

LOVE..interieur

Interieurs ontwerpen is een groot deel van mijn leven.Vandaag zal ik jullie daarom een project laten zien die ik een tijdje geleden heb afgerond. 

Waarom vind ik het ontwerpen van interieurs zo leuk? Ik geloof dat een interieur een belangrijk deel uitmaakt van herinneringen en invloed heeft op bepaalde keuzes. Een voorbeeld. Je wilt graag een boek schrijven, maar iedere keer als er tijd voor is ga je op de bank zitten en televisie kijken. Dan kan je denken; dat ligt aan mijn karakter, ik ben geen doorzetter. Maar wat ook invloed kan hebben is de ruimte waarin je wilt schrijven. Als de bank en dat hoekje bij de televisie veel gezelliger is dan het praktisch ingerichte  kantoor dan is het bijna logisch dat je niet daar wilt zitten. Stel je voor dat Annie MG Schmidt nooit was begonnen met schrijven doordat haar werkplek niet aantrekkelijk was.  Hoe had haar leven er dan uitgezien? En niet te vergeten hoe zou mijn jeugdherinnering zijn zonder de Hema Jip en Janneke producten?! Ogenschijnlijke kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben. ;)
 Een soortgelijke situatie speelde zich af bij dit gezin waar wij een verbouwing hebben gerealiseerd met betrekking tot keuken en eetkamer. De eetkamer was de voormalige  garage. De hoogte van het plafond in de eetkamer was beperkt en drukte. Ook al waren er ramen voor en achter geplaatst, het bleef een kleine en drukkende ruimte. Met als gevolg dat het gezin niet graag daar at en steeds vaker at in de woonkamer. Iets wat niet handig is wanneer je jonge kinderen hebt en...een stoffen bank ;). Mieke zag het gezellige eetmomentje tussen haar vingers glippen en schakelde ons in om hun eetkamer te transformeren tot een fijne ruimte. Ze had zelf genoeg ideeën en voor we het wisten waren wij enthousiast in overleg over de mogelijkheden. Een vide, veel licht, extra opbergruimte, een combi oven, eenheid en rust; waren de woorden die benoemd werden in het gesprek. Een vide idee was mogelijk door de kleine bergzolder die boven de eetkamer bevond. Alleen moesten we er nog achter komen of het het gewenste effect zou opleveren. Nu kan ik volmondig JA zeggen, het is precies geworden hoe ik het in gedachten had. Wat is het mooi geworden!
In het schuine dak is er nog een raam geplaatst om de ruimte lekker licht te maken. Beetje bij beetje hebben we stappen in het ontwerp gezet om alles te vereenvoudigen. Tegels, kasten, detailleringen en materialen; alles werd geminimaliseerd. Het leverde een hele mooie rustige basis op, die Mieke vervolgens mooi heeft aangekleed met robuuste houten producten. Het is echt leuk wanneer een klant met zoveel passie en kunde verder gaat met die visie die je samen hebt ontwikkeld voor de ruimte. Mieke, familie en hondje, ik wens jullie veel smakelijk eetmomentjes in jullie eye-catcher eetkamer. En...ik heb al uit betrouwbare bronnen vernomen dat dat zeker aan het lukken is :). Bedankt voor het vertrouwen en leuke samenwerking! Xx Devereaux



Geen opmerkingen:

Een reactie posten