woensdag 4 november 2015

LIVE...moodboard maken

Het is kouder aan het worden en iedereen gaat het weer gezellig maken in huis. Stiekem gaan we toch wat wijzigen in ons bestaande interieur. Een nieuw verfje, kussens, gordijnen of zelfs grotere metamorfoses zijn het resultaat. Ergens moet je beginnen en dat doe je aan de hand van een moodboard. Met het woord moodboard word ik in mijn vak doodgegooid. Afbeeldingen, termen en heftige meningen vliegen mij dan om de oren, terwijl een klant mij verteld wat ze willen aan de hand van....een moodboard! Moodboard, je kan het niet vaak genoeg horen in de interieurwereld. Ik heb het woord 'moodboard' pas 5 keer gebruikt in deze blogpost, alsof het niks is ;). Toch merk ik vaak dat zo'n gesprek, aan de hand van een...moodboard,  van hak op de tak is. 'Deze sloophouten keuken wil ik, de kleur van de kinderkamer is roze en het schuurtje wordt afgebroken voor de aanbouw.' ; zegt de klant. Dit is wel heel overdreven, maar in zekere zin realiteit. Waar begin je en hoe maak je nu een moodboard die echt antwoorden geeft op je vragen? Of waarin je gezamenlijke interesses duidelijk naar voren komen? Ik heb een artikel geschreven waarmee je in 5 stappen een moodboard kan maken. Bij interieurtjes.eu kan je dit artikel vinden. Ik ben erg benieuwd of jullie weleens een moodboard hebben gemaakt en of jullie deze informatie nuttig vinden! Xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten