woensdag 14 oktober 2015

LOVE...grafisch bureau Roger + ontwerpt de nieuwe huisstijl!
Dit is een klein verhaaltje over hoe een meisje haar grafisch ontwerper vond. Een jaar van internet zoektochten, belletjes en blind dates met verschillende grafische ontwerpers, heb ik eindelijk mijn match gevonden. Grafisch bureau ROGER + !!!! Als je zo'n lange tijd aan het zoeken bent naar een grafisch vormgever en het lijkt dat niemand je begrijpt, is dat een echte domper. Totdat deze rakker opdook! Roger en ik hadden een paar maanden geleden een intro gesprekje. Ik vertrouwde hem meteen en na zijn portfolio gezien te hebben ging ik overstag. Heel bijzonder voor mij, want dat heb ik bij de andere grafische bureaus niet gedaan #geendesignsloerie. Maar daar was hij eindelijk! Mijn baardige grafische design adonis!   


Hoe gaat zo'n grafisch proces eigenlijk? Goede vraag! :) Eerst heb je een intake gesprek. Samen even kijken of er een klik is en je verwachtingen delen. Net zoals speeddaten, maar dan wissel je visitekaartjes op het einde uit en laat je de knipoog achterwegen. Even later komt er een offerte in je mailbox, waar je inzicht krijgt op het proces en de kosten. En dan...dan is het heel goed afwegen en in Roger + het geval, bellen en 'JA, IK WIL' zeggen. Dan kom je in fase 2 van je relatie. Je spreekt weer af, ik mocht van alles laten zien en vertellen over mijn bedrijf, mijn passies en mijn drive. Hij luisterde aandachtig en stelde vragen. Door die vragen werd ik weer aan het denken gezet, wat wil ik nu naar buiten brengen? Wil ik toch geen circus beginnen met roze pony's? Dacht dat dat echt bij mijn bedrijf paste...zucht! ;) Maar uiteindelijk filter je al je gekke ideeën tot iets concreets. Vanaf dat moment kon Roger aan de slag om een logo te ontwerpen. De naam van mijn bedrijf had mijn lieve Arjan verzonnen. We Definitely was een feit na honderden visitekaartjes besteld te hebben, met daarop het nieuwe logo ontworpen door Roger. Dit is wel een hele korte versie van het verhaal, maar zo gaan alle sprookjes toch? Lees verder om te zien wat hij ontworpen heeft >>>>



Roger heeft de huisstijl in de kleinste details bedacht. Hij heeft zelfs kleine figuratieve ontwerpjes gemaakt om alles nog iets meer aan te kleden, zoals blaadjes, stoelen en lampjes. Love it! Nu is Roger, naast het kammen van zijn baard ;) , bezig met het ontwerpen van de We Definitely website. Zo leuk! Hij heeft al de facebookpagina omgetoverd in de nieuwe huisstijl. Zo leuk! Kijk Hier!  Ohja! En mocht je mij voorbij zien rennen en nog niet mijn visitekaartje hebben gezien, vraag ernaar! Roger is helemaal van de details en zelfs het papier is met zorgvuldigheid bepaald! Zo mooi! Ik denk dat jullie wel kunnen merken dat ik hem aan iedereen zou aanraden. Hij is de BOM, of de BAARD! :) Xx Devereaux





1 opmerking:

  1. Nice! Eindelijk iemand gevonden!!! En mooie hipster baard, gebruikt hij ook baard wax?

    BeantwoordenVerwijderen