woensdag 16 september 2015

LIVE...diy kledinghanger workshop De Woonindustrie
Aanstaande zaterdag en zondag ga ik een workshop geven in De Woonindustrie in Nieuwegein. Mijn hoofd flirte al een tijdje met een kledinghanger DIY. Een nieuwe trent in muurdeco: ''De minimalistische kleding hanger", die ik steeds meer online en in de bladen zie. Dus greep ik deze kans om eindelijk stalen kledinghangers aan te schaffen! Jeeej! Ik heb nu 150 stuks...Misschien toch iets te veel van het goede?! :). Gelukkig zullen de workshop deelnemers een handje helpen om het aantal kledinghangers in mijn huis omlaag te brengen. Ze hangen nu overal. In mijn keuken, de badkamer, mijn slaapkamer...Het is echte liefde, als je het mij vraagt.;)

Maar goed, even to the point Devereaux!

Voor alle deelnemers van de workshop die geen genoeg kunnen krijgen van deze DIY en voor alle lieve lezers die niet kunnen komen, heb ik een speciale versie gemaakt van de kledinghanger DIY. Deze magazine-opberger zal ik dus niet maken tijdens de workshop, want ik heb andere leuke uitvoeringen bedacht speciaal voor het workshop weekend. Zie een kleine sneak peak onderaan dit bericht :).  Om jullie op te warmen voor het weekend alvast een DIY (Met kledinghanger...Ohw, kledinghanger I love you!!) die opbergmogelijkheden geeft voor je magazines, kookboeken of iets anders! 

Wat heb je nodig?


  • 2 stalen kledinghangers
  • nietjes
  • 4 oude fiets binnenbanden (gratis op te halen bij de fietsenmaker :) )
  • nietmachine
  • schaar

Knip de horizontale stroken/binnenbanden op maat, de afmeting heb ik afgeleid van de lange kant van mijn magazine. Ik heb 6 stukken gebruikt, maar hoe korter je de stroken tegen elkaar aanleg hoe dichter de werving van de binnenbanden wordt. 

Knip nu de verticale binnenbanden. Door 2 keer de dieptemaat van het magazine en 20 cm extra te nemen heb je altijd genoeg speling. Ik heb alles op de tafel uitgelegd de hangers , boven en onder, en de verticale  binnenbanden ertussen. Vervolgens niet je de binnenbanden omgeslagen vast aan de hangers. Zorg dat je consequent de richting van de omslag uitvoert, dit is mooier voor de afwerking.  

Pak nu de horizontale banden en weef deze tussen de horizontale banden. Weven doe je door middel van de horizontale band steeds boven en dan weer onder de verticale band te plaatsen. Nadat je alle horizontale banden hebt geweven, verdeel je ze evenredig in de hoogte. Nu kan je ook de horizontale banden op de uiteinde vastnieten. Ik heb op het laatst de uiteinde nog recht bijgeknipt.


Dat was het! En nu heb je je eigengemaakte magazine opberger :). 




Mocht je zo'n kledinghanger DIY helemaal in je huis passen ...wil ik je van harte uitnodigen om langs te komen in de Woonindustrie in Nieuwegein. Er worden leuke lezingen en workshops gegeven en alles omtrent het thema interieur!  Ik zal tijdens de workshops nog andere manieren laten zien van de gepimpte kledinghanger. Lijkt me leuk om je daar te zien! 

De onderstaande foto's zijn voorbeelden van andere ontworpen kledinghangers. En, wat ik al eerder zei, een kleine sneak peak voor de workshop. Je kan er zo veel mee! Sieraden krijgen een mooi plekje aan de wand, je kalender is zo minimalistisch en stoer en je plantjes mogen heen en weer schommelen aan de hangers! Hopelijk tot snel! Xx Devereaux





Geen opmerkingen:

Een reactie posten