woensdag 27 mei 2015

LOVE...food truck festival














































Rollende keukens! Waar denk je dan aan? Ik; aan wielen en aan eten :). Een tijdje terug zijn we door onze vriendjes/familie geïntroduceerd aan de rollende keukens in Amsterdam. Een food-festival die je zintuigen doet prikkelen. Ik zou het omschrijven als de Efteling, maar dan voor mensen met een 'eet' hobby. Verklede koks, versierde wagens, en dat allemaal in een ander thema. Het is de bedoeling dat je op het grote terrein handelt als in een tapasrestaurant. Je eet niet 3 porties bij 1 kraam, maar zorgt met een goed uitgedacht plan dat je van alles iets proeft. Alles is wel een hele uitdaging aangezien er meer dan 100 kraampjes met eten stonden. Mijn strategie was dan ook om Arjan (mijn levenspartner door dik en dun ;) ) grotendeels het eten te laten bestellen voor hemzelf...en dan met mijn liefste blik steeds een hapje af te dwingen. Uiteindelijk werkte het niet, want het eten was zo lekker dat hij als een Tasmaanse duivel het verorberde...en ik...met een lege mond en mijn liefste blik naar hem keek. Dan maar zelf eten bestellen. Wijntje erbij. En heerlijk in het zonnetje zitten, terwijl er op de achtergrond een leuk bandje muziek verspreid. De aangename grote van de porties versus de prijs gaf je de kans om ook eens dingen te bestellen die je normaal niet zou uit proberen. Zo hebben we een klein food avontuur gehad met gefrituurde sprinkhanen besprenkeld met kruiden (laatste foto). Het proeft een beetje als een chipsje gekruist met de smaak van een nootje. Niet gek, maar of ik een hele zak zou kunnen eten hiervan...daarvoor kijken de oogjes van de sprinkhanen mij toch iets te intens aan. Ik denk met veel plezier en trek terug aan het bezoek van dit festival. Het was uit eten, maar dan weer eens anders. Erg leuk en zeker een aanrader. Ook eens een food festival bezoeken? Dan is Amsterdam zeker een optie, maaaaaaar!

Voor de zuiderlingen:

Komend weekend in MAASTRICHT in het park! Check deze link voor het Food Truck Festival. Gratis toegang en een ervaring rijker! :) Zie je daar! Xx Devereaux







Geen opmerkingen:

Een reactie posten